دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۵
مرده‌سوزخانه‌ها در دهلی نو، پایتخت هند مملو از جنازه‌های درگذشتگان به علت کووید-۱۹ شده‌اند و محل‌های موقت مرده‌سوزی در زمین‌های باقیمانده‌شان برپا کرده‌اند.

به گزارش آوای خزر، به نقل از گاردین ، هند صبح روز چهارشنبه ۳۶۰۹۶۰ مورد جدید عفونت در ۲۴ ساعت گذشه گزارش کرده که بیشترین میزان افزایش روزانه گزارش‌شده موارد کرونا در جهان است و شمار کلی موارد بیماری در این کشور را به ۱۸ میلیون مورد می‌رساند. هند همچنین ۳۲۹۳ مورد دیگر مرگ ناشی از کرونا گزارش کرد که بالاترین رقم گزارش‌شده در این کشور تا به حال است و شمار کلی مرگ‌ها به ۲۰۱۱۸۷ مورد رسید.

دهلی نو پایتخت هند در تعطیلی عمومی است که تا دست کم تا هفته آینده ادامه خواهد یافت، با این حال مرگ‌های ناشی از کرونا در پایتخت همچنان به طور بی‌سابقه‌ای در حال افزایش است و روز سه‌شنبه ۳۸۱ نفر دیگر به علت کووید-۱۹ درگذشتند. مرده‌سوزخانه‌ها و گورستان‌ها  در شهر که با شمار بالایی از جنازه‌ها مواجه هستند، برای انجام مراسم مرده‌سوزی هم دچار کمبود جا و هم کمبود تل‌ هیزم هستند.

بستگان بیماران گاه تا ۲۰ ساعت باید در بیرون مرده‌سوزخانه‌ها به انتظار بمانند تا مراسم سنتی تشییع و سوزاندن جنازه انجام شود.

جنازه‌های متعدد مردگان در بیرون مرده‌سوزخانه‌ها در زیر آفتاب سوزان دهلی نو در پیاده‌رو گذاشته شده‌اند و با ملحفه و گل پوشانده‌اند.

بسیاری معتقدند که شمار واقعی مرگ‌های ناشی از کرونا در پایتخت هند و بقیه این کشور بسیار بالاتر از ارقام رسمی است و مقامات متهم شده‌اند با پنهانکاری و انتشار آمار غیرواقعی می‌خواهند شدت مصیبت را کمتر جلوه دهند. بسیاری از افراد مبتلا به کووید-۱۹ در قرنطینه خانگی هستند و در صورت فوت شدن در آمار مرگ‌های ناشی از این بیماری ثبت نمی‌شوند. در دهلی نو در هفته گذشته ۲۷۴۲ مورد مراسم تشییع با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده است، اما ارقام رسمی مرگ‌های ناشی از کرونا در این مدت فقط ۲۱۲۷ مورد است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار